Rowling om självmordstankar



Innan Rowling blev en rik författare var hon, som de flesta redan vet, en fattig ensamstående mamma. Det var då hon började få självmodstankar och var inne i en svår depression. Rowling har sagt till Edinburgh Universitys studenttidning
- Jag hade självmordstankar. Det var inte så att jag bara mådde lite smådåligt.
Men hon tog sig samman och började gå till en terapeut, enligt henne var det tankarna på hennes dotter som fick henne att söka hjälp. Jo har aldrig skämts för att hon mådde så dåligt.
- Aldrig. Det finns ingenting att skämmas över. Jag hade det väldigt jobbigt en period och jag är stolt över att jag tog mig ur det, säger hon.

Tur att Jo klarade sig! :) 

Källa: pottersajten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0